Expertise - learning sheets on research results
Search for a specific topic or country that interests you and simply browse through our learning sheets. These are the results of research carried out in our training programme "Learning 4 Development - focus´on your topic".
Special | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | ALL
I |
|---|
Indien, politisches SystemÜberblick über das politische System und die politische Landschaft Indiens und im Bundesstaat Karnataka. | ||
Indigene Gesellschaften des bolivianischen TieflandsÜberblick über die Heterogenität der indigenen Gesellschaften im bolivianischen Tiefland | ||
Inklusion in Grundschulen in Ruanda- Schnittstelle Heilpädagogik und Entwicklung - Stand der Inklusion in Ruanda kennenlernen - Akteure vor Ort kennenlernen - Ideen für Weiter- und Fortbildungen des Lehrpersonals sammeln | ||
Inter-American Human Rights System (IAHRS)interamerican system of human rights, strategic litigation and legal instruments, right to migration | ||
Interamerican System of Human RightsVertiefung der Kenntnisse zum Interamerikanischen System der Menschenrechte | ||
Intercultural communication in PeruOverview about strategies and tools in participatory methods for working in a Peruvian team and with a divers group of human right defender activists. | ||
Interdependenzen der palästinensischen Wirtschaft mit Israel und der palästinensische AußenhandelFachkompetenz in den Bereichen Interdependenzen der palästinensischen Wirtschaft mit Israel und
Abhängigkeiten des palästinensischen Außenhandels. | ||
Interkulturelle Zusammenarbeit, Arbeitskultur und Landeskultur/Geschichte Sambias kennenlernenDie Lernkarte stellt eine Linksammlung für folgende Lernziele zur Verfügung:
| ||
International project development/ concept and proposal writing• Defining a clear problem statement and linking it to a proposed solution.
• Developing logical frameworks and theories of change.
• Crafting compelling narratives and demonstrating impact.
• Understanding the key components of a professional proposal document.
• Identifying and addressing the needs of different funding organisations. | ||